Proefpakket nu met 50% korting

FAQs

VEELGESTELDE VRAGEN OVER BESTELLEN EN BEZORGEN

Is Freshpet diervoeding compleet en gebalanceerd?
Freshpet diervoeding is 100% compleet en gebalanceerd. Freshpet voldoet ruimschoots aan de minimum voedingseisen voor volwassen honden en katten conform de richtlijnen van AAFCO. Geef uw hond of kat een complete en gebalanceerde voeding zodat uw huisdier alle essentiële voedingsstoffen krijgt hij nodig heeft.


Zijn de Freshpet maaltijden biologisch?
Wij richten ons op het inkopen van de beste kwaliteit en de meest verse ingrediënten die beschikbaar zijn. Hoewel Freshpet diervoeding niet biologisch is, zijn al onze maaltijden puur natuur en vrij van antibiotica en conserveermiddelen.

Waar komen uw ingrediënten vandaan?
97% van de Freshpet-ingrediënten komt uit de Verenigde Staten en Canada. 70% van de Freshpet-ingrediënten wordt aangekocht bij lokale boerderijen. Geen van de Freshpet maaltijden bevat ingrediënten afkomstig uit China.


Is Freshpet diervoeding 100% natuurlijk?
Freshpet gebruikt alleen 100% natuurlijke ingrediënten. Freshpet diervoeding bevat absoluut geen kunstmatige of chemische toevoegingen (salicylzuur, propyleenglycol) die gebruikt worden in gangbare droge, ingeblikte en halfdroge diervoeding.


Is Freshpet diervoeding rauwe voeding? Bestaat er risico op parasieten of schadelijke bacteriën?
Freshpet diervoeding is niet rauw en wordt voor katten en honden gaargestoomd. Freshpet gekoelde diervoeding ondergaat hetzelfde pasteurisatieproces als melk en ander vers bereid voedsel. Daarom is onze diervoeding veilig te gebruiken en te serveren.


Welke Freshpet diervoeding is geschikt voor mijn huisdier?
Bij Freshpet zijn we ervan overtuigd dat verse honden- en kattenvoeding bijdraagt aan de gezondheid van uw huisdier. Welke Freshpet maaltijd u kiest hangt uiteraard af van de individuele behoeften en voorkeuren van u en uw huisdier. Kies de maaltjd die bij u en uw huisdier past met de button Product kiezen. Freshpet diervoeding en onze garanties:  Gemaakt van 100% natuurlijke en verse ingrediënten  Onze diervoeding wordt zo min mogelijk bewerkt om de essentiële vitaminen en mineralen te behouden die onze verse ingrediënten van nature bevatten  Vrij van kunstmatige of chemische toevoegingen  Vrij van granen, tarweproducten en dierlijke bijproducten  Eigen productie in de Verenigde Staten  Bereid van scharrelkippen en weidekoeien  100% natuurlijke eiwitten  Geen ingrediënten afkomstig uit China

Uw producten bevatten zout. Moeten we de zoutinname niet beperken voor onze huisdieren?
Bij het bereiden van de maaltijden gebruikt Freshpet minimale hoeveelheden zout en kaliumchloride (zout met een verlaagd natriumgehalte) om de verschillende vleessoorten met elkaar te kunnen vermengen. De hoeveelheid zout die wij gebruiken valt binnen de normen die door veterinaire voedingsdeskundigen worden aanbevolen.

Waarom gebruikt Freshpet vers vlees in plaats van vleesmeel?
Freshpet verwerkt verse vleessoorten omdat vers vlees moet voldoen aan hogere kwaliteitseisen en omdat vers vlees nooit voorbewerkt is. Ons verse vlees bevat alleen spiervlees en wordt binnen 4 dagen gebruikt. Voorafgaand aan de verwerking in onze recepturen wordt het verse vlees niet bevroren of verhit. Vleesmeel kan, naast verschillende vleessoorten van variabele kwaliteit, ook vleesafval bevatten. Deze producten ondergaan een intensief bewerkingsproces en kunnen een houdbaarheid hebben tot 12 maanden. Lees hier meer over de verschillen tussen vers vlees en vleesmeel.

Kan ik mijn bestelling telefonisch doorgeven?
Op dit moment is deze telefonische service niet beschikbaar. U kunt uw bestelling via de website plaatsen. Onze vriendelijke medewerkers van de klantenservice staan u graag te woord als u advies nodig heeft over onze producten. Bel tel:+31107131821 om uw vraag in het Nederlands te stellen.

Kan ik een bezorgmoment afspreken?
Momenteel bieden wij deze service niet aan. Bestelt u vóór 14.00 uur dan wordt uw pakket de volgende dag afgeleverd.

Moet ik tekenen voor ontvangst van mijn pakket?
U tekent voor ontvangst bij de chauffeur zodat we zeker weten dat u uw bestelling in goede orde heeft ontvangen.

Hoe lang is mijn bestelling onderweg?
Momenteel bieden wij de service bezorgen op afspraak niet aan. Bestelt u vóór 14.00 uur dan wordt uw pakket de volgende dag afgeleverd.

Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat moet ik doen?
Bel met ons behulpzame klantenservice op 0(031)348 462 866 van 08.00 uur tot 21.00 uur op werkdagen en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. U kunt ook een e-mailbericht sturen aan afspraak@dynalogic.eu

Onze klantenservice bespreekt de schade met u en regelt een retourafhaling of vervanging van het beschadigde product.

Ik heb mijn bestelling niet compleet ontvangen. Wat moet ik doen?
Bel gerust met onze klantenservice als er een artikel ontbreekt in uw bestelling. Misschien heeft u meerdere bestellingen bij ons geplaatst en was het niet mogelijk ze in één bestelling te pakken en te bezorgen, ondanks dat u de bestellingen dezelfde dag heeft gedaan.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet op het geplande tijdstip is bezorgd?
Op MyDyna kunt u uw bestelling in real-time volgen. Als de chauffeur vertraging heeft opgelopen ontvangt u een sms-bericht met de nieuwe aankomsttijd. Zorg daarom voor correcte vermelding van uw telefoonnummer bij het plaatsen van uw bestelling en update uw accountinformatie regelmatig.

Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Wanneer verstuurt u mijn bestelling?
Zodra uw bestelling is verwerkt en ingepakt door onze orderafdeling zetten wij hem klaar voor verzending. U ontvangt een e-mailbevestiging zodra uw bestelling is verzonden.

Ontvang ik bericht als mijn bestelling naar mij onderweg is?
U ontvangt van ons een sms-bericht een uur voordat de chauffeur uw bestelling bij u aflevert. Daarnaast sturen wij u 3 uur vóór de geplande aflevertijd een e-mailbericht met informatie over de verwachte aankomsttijd.


Hoe kan ik het beste overschakelen op een volledig Freshpet-dieet?
Als u wilt overstappen van een ander merk diervoeding naar Freshpet diervoeding adviseren wij u uw huisdier geleidelijk te laten wennen aan onze voeding en er 7 tot 10 dagen voor uit te trekken.

Kan ik Freshpet diervoeding diepvriezen en in mijn vriezer bewaren voor later gebruik?
Onze Freshpet maaltijden worden zorgvuldig gekookt en verpakt. We vriezen de maaltijden daarna niet in. Wij adviseren daarom onze diervoeding direct uit de koelkast te serveren voor het beste resultaat, maar u kunt er ook voor kiezen om ongebruikte porties in te vriezen voor later gebruik. Na ontdooiing kan het voorkomen dat u een lichte verandering ziet in kleur en textuur. Dat tast de voedingswaarde en smaak van onze maaltijden niet aan.

Hoe lang kan Freshpet gekoelde diervoeding in de voerbak van mijn hond of kat blijven liggen?
Behandel Freshpet gekoelde diervoeding op dezelfde manier als u thuis met uw verse etenswaren doet. Wij raden u aan verse diervoeding niet langer dan 2 à 3 uur in de voerbak te laten liggen.

Is het eiwitgehalte in Freshpet diervoeding geschikt voor alle honden?
Voor huisdieren met alvleesklieraandoeningen of verminderde nierfuncties wordt vlees- en visvoeding met een hoog eiwitgehalte afgeraden. Heeft uw huisdier deze klachten, overleg dan met uw dierenarts of Freshpet diervoeding geschikt is voor uw huisdier.

Op advies van mijn dierenarts is mijn huisdier op dieet. Kan ik mijn huisdier Freshpet diervoeding geven?
Wij raden u aan altijd met uw dierenarts te overleggen of Freshpet diervoeding past in het specifieke dieet van uw huisdier.

Hoe weet ik dat mijn aankoop vers is?
Net als de etenswaren die u voor uzelf koopt, vermeldt iedere verpakking van Freshpet diervoeding een uiterste verkoopdatum. Wij adviseren onze diervoeding na opening binnen 4 dagen te gebruiken.

Waar wordt Freshpet diervoeding gemaakt?
Alle gekoelde Freshpet diervoeding wordt gemaakt in onze eigen Freshpet Keukens in Bethlehem, Pennsylvania, Verenigde Staten. Freshpet snacks worden gemaakt in de Verenigde Staten door zorgvuldig geselecteerde partners die zich verbinden aan onze stricte voorwaarden voor hoge kwaliteit voeding en onze veiligheidseisen.

Uw producten bevatten knoflook. Is dat niet schadelijk voor huisdieren?
Al onze maaltijdrollen en vleesmaaltijden bevatten een kleine hoeveelheid knoflook. Een hond of kat zou een hele bol verse knoflook moeten opeten voordat de hoeveelheid knoflook schadelijk is voor uw huisdier. Allicine is de gebruikelijke term voor het chemische bestanddeel van knoflook dat schadelijk is voor de hond. Allicine komt vrij in de vorm van geur en olie als je knoflook kneust. Onze knoflookpoeder bevat minder dan 0,2% allicine en is uiterst veilig om te gebruiken.